joi, 10 septembrie 2009

Cum am calatorit pe un scaun rupt

Marti, 8 septembrie 2009
Cursa TAROM 5140 Antalya Bucuresti

Primesc locul 19A. Ma sui in avion si dau sa ma asez. Doar ca... stupoare! SCAUNUL E RUPT!!! Perna e desprinsa din suportul metalic si o ia la vale. Caut un steward si ii spun ce problema am. Il deranjez. E in spatele avionului si citeste Doamna Bovary. Lasa imbufnat cartea deoparte si vine cu mine. Constata si imi da dreptate. Scaunul este rupt!
-Da, o sa va mutam. Asteptati sa se suie toti pasagerii!
Astept. Doar ca... ghinion! Avionul e plin.
-Nu am unde sa va mut. Nu mai sunt locuri!
-Bun, si eu ce fac?!
-...
-Stau pe scaunul rupt?!
-Dar nu e vina mea!
-Dar eu ce sa mai zic?! A mea cu atat mai putin!!!
-Daca nu va convine, va debarcam!
-Poftim?!
-Asta e regulamentul!

M-am asezat. Ce era sa fac? Sa raman pe aeroportul din Antalya? Urmatorul avion spre Romania ar fi fost peste cateva zile. Asa e in cazul curselor charter... A fost oribil! Pe langa disconfort, pentru ca am stat aproape nemiscata, la aterizare a trebuit sa ma prind foarte bine cu centura de siguranta. Altfel, as fi luat-o la vale, cu tot cu scaun!
Am calatorit, de-a lungul vietii, cu mai multe companii, unele low-cost. Dar niciodata, nicaieri, n-am patit asa ceva! Si nici n-am mai auzit ca un avion sa zboare cu o astfel de problema. Mai bine stateam in picioare...

Pe brosura de prezentare a charterului, statea scris cu litere mari, mandru, sloganul: BOEING 737-700 PENTRU SIGURANTA DUMNEAVOASTRA! Iar pe site-ul mandrei companii Tarom...

"TAROM este Compania Nationala de Transporturi Aeriene a Romaniei, o societate comerciala cu capital majoritar de stat. Satisfactia si confortul pasagerilor reprezinta obiectivul principal al oricarei companii aeriene. TAROM acorda o atentie deosebita calitatii tuturor serviciilor oferite pasagerilor."
Imi vine sa si rad! Am scris o reclamatie, pe care am trimis-o directorului general, departamentului tehnic si diviziei de stewarzi. NU MI-A RASPUNS NIMENI! Adevarul e ca nici nu ma asteptam... Romania este o tara in care nu avem niciun fel de drepturi, doar obligatii! Poate ar trebui sa-i dau in judecata... Din respect pentru mine!


15 comentarii:

  1. of, Simona, ce ghinion...numai tie ti se putea intampla...:P regret...

    RăspundețiȘtergere
  2. Vorba unui coleg de-al tau "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul".

    RăspundețiȘtergere
  3. Absolut corect. SI mie mi s-a intamplat, tot intr-un Tarom. Doar ca aveam un loc care se termina in F. Deci la celalalt geam.

    Situatia a fost absolut identica.

    RăspundețiȘtergere
  4. Data viitoare stii bine ce ai de facut. Alegi alta companie aeriana.

    RăspundețiȘtergere
  5. daca ai facut reclamatia in scris si n-ai primit raspuns in 30 zile parca chiar se merita sa le deschizi proces si dupa aia sa faci un pic de publicitate acestui lucru.
    nu cred ca n-ai avea sustinere.

    RăspundețiȘtergere
  6. LOL...chiar ca se poate orice la noi!

    RăspundețiȘtergere
  7. sa ne tarom pe ei :)mai ieftin ca ei nu e decat mersul pe jos :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Si daca se intampla un accident, si tu suferei vatamari corporale din cauza scaunului, te despagubea cineva? Sa nu-i dai in judecata?

    RăspundețiȘtergere
  9. mai ales ca platesti de 2-3 ori mai scump pentru marca "Tarom".
    Uneori, low-cost rulz!

    RăspundețiȘtergere
  10. 1. Mai bine cu scaunul rupt decât să rămâi pe aeroportul din Antalya. Despre trei zile în cine știe ce hotel... no way. O săptămână de Turcia e foarte, foarte de ajuns.

    2. Legat de români și România - nu te mai mira de nimic. Aici e care pe care! Ai cum și de ce să-i dai în judecată și să le faci atmosferă, nu mai sta. Mi-e teamă, însă, că nici așa nu se va întâmpla ceva prea curând. După ce că procesele durează foarte mult mai sunt și magistrații în grevă.

    3. Nu înțeleg de ce ai diverse așteptări de la ceva pe de o parte românesc și pe de alta de la stat - Tarom. cum ar veni. O combinație letală. Păi, nu spuneam mai sus că nu trebuie să te miri de nimic.

    4. Zi merci că avionul tău Tarom nu a lovit, la decolare, o mașină de la întreținere uitată pe pistă, cum s-a mai întâmplat în cazul minunatei noastre companii, al cărei principal scop este "satisfactia si confortul pasagerilor..." bla, bla, bla.

    5. Referitor la statul în picioare - nu e chiar așa de absurd. Chinezii își pun problema asta în mod serios și se pare că pe rutele interne vor fi permise călătoriile în picioare. Data viitoare când zbori cu Tarom, treci înainte pe la "Europa" pentru niscaiva consiliere de specialitate.

    6. În rest, vorba cântecului - deșteaptă-te române, că fură ăștia tot și tu rămâi cu buza umflată. Ia și tu, nu te uita că nu mai e nimic!

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca te gandasti sa le intentezi proces, pot depune marturie... Am stat in fata ta in acel avion!

    RăspundețiȘtergere
  12. multumesc pentru incurajarile morale. am auzit si comentarii de genul "ce te plangi? ce mare lucru?"... da,mie mi se pare mare lucru!

    adriana, multumesc! simona@antena1.ro sau simonagherghe@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  13. Acum cativa ani am avut un scaun la Tarom care se inclina pe spate fara ca eu sa vreau asta (practic nu se bloca in pozitie verticala, se balansa ...). La decolare s-a lasat evident pe spate si a venit o tanti sa tipe la mine "v-am zis ca spatarul se pune in pozitie verticala la decolare bla bla bla". Cucoana, i-am zis, tocmai i-am zis colegei d-voastra ca scaunul are o problema, nu eu l-am inclinat. Nu ma intereseaza, zice asta. Am vrut s-o dau scurt cu capul de geam dar m-am linistit, n-avea rost.

    RăspundețiȘtergere
  14. cel mai important lucru pentru un visator as spune ca-i distanta de unde cade. are you?

    RăspundețiȘtergere