miercuri, 3 martie 2010

Sfintii moldovenesti

Fiecare regiune cu specificul ei. La mine acasa, la Iasi, in seara de 8 martie, mama framanta aluatul, il lasa la dospit si face, apoi, din el, sfintisori moldovenesti. Impletiti, pufosi, dulci, cu miere si muuulta nuca. O minunatie! Si n-o spun pentru ca e mama, dar la ea am mancat cei mai gustosi sfinti.
De opt ani, de cand sunt in Bucuresti, ii mananc la vreo doua saptamani dupa sarbatoarea mucenicilor, atunci cand mama sau tata vin la mine. Da, de multe ori doar pentru asta. N-am putut niciodata nici macar sa gust mucenicii facuti aici, in Muntenia. Aceia mici, ca niste viermisori, in zeama aia ciudata...
Dar, pana vine mama, mi-am comandat, astazi, cativa sfinti, facuti dupa o reteta traditionala. Si o sa-i am atunci, pe 9 martie. Uite ca deja papilele mele gustative au luat-o razna...

28 de comentarii:

  1. spre rusinea mea, nu stiu cum sunt dar din descriere par deliciosi! asa ca te asteptam cu ei in redactie in 9 martie :)):))

    RăspundețiȘtergere
  2. Nadina, o sa mai comand:)))) ca va stiu eu pe voi...

    RăspundețiȘtergere
  3. Mama ne trimite mucenicii (asa ii stim noi) de sapte ani, de cand suntem in Bucuresti! Si ea tot din aluat dospit ii face...desi fratele meu i-a adoptat si pe astia inotatori.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ca moldoveanca get-beget, nascuta in Bacau si studenta in Iasi, subscriu sensibilitatii si placerii cu care scrii despre "acasa" si traditiile ei. Felicitari pentru postari. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. I-ai păcălit!, Simona.
    Eu în locul lor te aşteptam în redacţie cu Sfinţii aduşi de la Iaşi...:) că a spus "cineva" că sunt "cei mai gustosi".

    RăspundețiȘtergere
  6. poate citesti si comentariile de ieri.dar de 40 de pahare ce zici?mai am inca dubii de la fosta vacanta de dupa concertul cu madona........your words after"a fost o gluma" Totusi au existat incertitudini?dezinformarea a fost ca ai demisionat

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu sunt tot din Bacau, dar am stat vreo 6 ani in Bucuresti si..ce-i drept, sunt buni si 'mucenicii muntenesti', daca treci de aspectul de zeama bordeles, sunt chiar buni la gust (am mancat unii chiar bine aromati si erau buni) DAR nimic nu se compara cu SFINTII trimisi de mama, prin massaro, in ziua de 8 martiee....ah...ce-mi mai innebuneam prietenii bucuresteni cu SFINTII nostri insiropati si cu muuuuuuuulta nuca....Felicitari pentru idei, avem multe traditii frumoase care merita promovate, poate scapam de etichetele gen 'moldovenii sunt....", "moldovencele sunt..." Te pup, o zi CU MULT SOARE!(macar in suflet). Dana Sava

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu stiu cum sunt cei din Moldova probabil, sunt buni daca ti s-a facut pofta doar gandindu-te. Mie nu imi plac cei din Muntenia si sunt bucurestean get-beget, "mucenicii" o zeama lunga... Iar despre cele 40 de pahare... ce sa spun, nu sunt un consumator, mai mult de doua-trei atunci cand ma simt bine la vreo petrecere sau un pahar cu vin rosu la cina!
    De ce n-ati face party in redactie? Sunteti o echipa frumoasa! Pacat ca, nu pot participa si eu.
    Pofta buna!
    alex.stefan

    RăspundețiȘtergere
  9. Ultimul mucenic, cu miere si innecat cu nuca.., l-am mancat acum 8 ani de zile. Acum, dupa atata timp, la mai mult de 4000km departare de casa as manca si un vermisor din ala ciudat, made in Muntenia. Off, off, off...dar de unde sa-l iau.

    RăspundețiȘtergere
  10. @alex:
    Pacat ca ai crescut ca un aluat si nu te-ar mai primi astia inapoi la scoala, sa inveti ca intre "pacat ca" si "nu pot participa" NU se pune virgula, n-are nici o logica.

    @ozac danniel:
    Tu mai bine ai lua o carte de gramatica, decat un sfant.Sau ambele, dar ai grija sa nu te INECI (cu un singur "n", da?) :)

    @simona:
    Punand in balanta avanataje si dezavantaje, unde e mai bine, in Bucuresti la Antena, cu salariul "care este", sau in Iasi? Ma gandeam ca, decat sa plangi si sa suferi tot timpul de dorul casei parintesti, mai bine ai actiona si ori i-ai chema pe ei la tine, ori ai pleca tu inapoi acolo.In al doilea caz, ia sa vezi cati prieteni si fani ar ramane langa tine :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Sintem copii atita timp cit ne traiesc parintii. La tine este un prilej bun de ai revedea o data cu sarbatoarea de 8 Martie. Te poti bucura linistita de prezenta lor, mai ales ca i-ti aduc si ce-ti doresti, din copilarie. Pentru tine e de doua ori sarbatoare. I-ti urez de pe acum un 8 Martie fericit si linistit, alaturi de persoanele dragi tie. Multa sanatate parintilor tai si La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere
  12. @ Fetele din "antena"

    Va sugerez un lucru. Cereti reteta mamelor si bunicilor voastre si incercati. Si la party ... nu stiu ... comandati pizza :)

    Nu sunt rautacios dar sigur nu vor iesi de prima data ca cei de acasa.

    Succes

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna,
    La 2-3 postari , aduci aminte de Moldova.Ma faci sa devin nostalgic si sa ma gandesc la vremurile frumoase petrecute in Iasi ,pana acum 9 ani,cand am venit in "Jungla".Nu baga in seama rautaciosii care stau o ora sa scrie 2 prop. corect gramatical , pe care sa ti le posteze pe blog.Eu nu-mi corectez postarile pe blogul meu.Intru, scriu,ma descarc si gata, pt ca un blog (cel putin pt mine),e un mod de a te descarca de stres ,dupa o zi nebuna de munca.

    RăspundețiȘtergere
  14. Fiecare iubeste obiceiurile si mancarea din zona lui, normal! Anul asta este primul an cand o sa fac singura mucenicii. Sa vedem, sa vedem, sa vedem ce-o sa iaaaaasa!

    RăspundețiȘtergere
  15. @The Love Keeper - gramatica se invata la vremea ei, nu poti sa dai extemporal tot timpul, la toata lumea, pur si simplu pentru ca asa ti se pare tie ca trebuie. Cit despre plecari, relocari si alte treburi ale omului, sa ne vedem fiecare de ale noastre - sfaturile necerute e bine sa le tii pentru tine.

    RăspundețiȘtergere
  16. @The Love Keeper. In general cei ca tine si cu id's gen: Doctor Love, The Love Machine, The Love Guru...etc isi refuleaza dezordinea emotionala pe site-uri gen HI5, Bebo. Ca am scris iNNecat cu 2 de "N"...stai sa plang. Este o greseala comuna si incredibil de raspandita printre vorbitorii de limba romana. Asta nu inseamna ca incerc sa caut circumstante atenuante. Chiar si asa, un agramat ca mine, plecat de 8 ani din tara, nu are nici o scuza. Sunt curios in schimb si ma intreb! Daca postarile pe acest blog ar fi obligatoriu in limba engleza oare cine pe cine crezi ca ar corecta?...he! he!. Iti spun eu, cu siguranta mi-as schimba numele intr-unul cu rezonanta, gen "The Love Unfeigned"(stiu ca ai sa cauti pe Google ca sa vezi ce inseamna "Unfeigned" pentru ca habar nu ai:) iar apoi as matura cu tine...Superb, nu?

    Ps: Eu unul cred ca pe Simona o cam doare-n pix de acest lucru. Faptul Gigi pune o virgula intre predicat si complement iar Vasile dupa interjectie pune "doua puncte" in loc de virgula si incepe cu alineat, nu intereseaza pe nimeni aici. Nu asta e scopul acestui Blog. Majoritatea zic eu, intra uneori aici din simpatie sau alte motive, in nici un caz nu intra pentru a corecta greselile altora si atrage atentia persoanelor care nu au pus o virgula la locul ei.

    Sper ca mesajul meu sa fie validat. Ar fi culmea ca dreptul la replica sa-mi fie refuzat.

    Inca ceva, daca mai ai ceva de comentat la adresa mea, te rog da click pe profilul meu si scrie-mi acolo. Nu vreau sa transform acest Blog intr-un off-topic.

    Hai pa!

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu inteleg care e problema daca e nostalgica sau daca aminteste de Moldova des...e normal sa-ti fie dor de casa, e normal sa te mandresti cu CINE si CE esti, mai ales in cazul Simonei, dar asta nu inseamna ca se plange sau ca nu mai poate de rau. De ce trebuie o stare sa o anuleze pe cealalta? Nu le poti avea pe toate, cel putin nu intotdeauna, dar nu inteleg ce e rau in a-ti exprima niste sentimente? Lasa-ti dom'le fata in pace sa scrie ce vrea, ca doar e blogul si opinia ei!

    RăspundețiȘtergere
  18. @The Love Keeper:
    Multumesc...dar nu inteleg de ce trebuie sa ma jignesti? Sau faptul ca scrii sub pseudonim iti da mana?!
    Intrebarile sunt retorice...Te rog nu mai comenta la adresa mea!

    RăspundețiȘtergere
  19. Vrednici de cea mai mare lauda sunt mucenicii moldovenesti iar eu, moldovean cu stema rupta din soare, va spun ca trebuie sa fii un ignorant de proportii elefantine sa nu-i apreciezi! Si de-ar fi numai ei?! Ici prajesc carnati de oaie iuti, dati dracului, alta afumatura de porc-ceafa si spata-care se rastoarna peste fasole cand e ispravita, impreuna cu grasimea dulce in care s-a chinuit; mancarea va sta impreuna cu un harbuz murat; aurie, mamaliga o va mesteca mai nainte un barbat care-si banuie nevasta c-a mers la fantana fara treaba si-o va aduce la masa rasturnata pe fund de lemn, taiata-n bucati cu ata de canepa si invalita in stergare de in. La sfarsit va mai dau cateva "poale'n brau" si-un Cotnar ce face margele cand il torni! Sa va fie de bine!

    Detractorilor mei scuze, ca un colt din viata mea a indraznit sa va infrunte sa va stearga de-ar putea noua cuta de pe frunte...

    RăspundețiȘtergere
  20. Va era dor de cativa fulgi de zapada ???

    RăspundețiȘtergere
  21. @Ozac:
    Prietene, intr-o zi, cand ai timp, sa-mi explici si mie cum e sa te cheme Ozac si sa razi de nick-name-urile altora :)
    Inteleg ca voi, agramatii, incercati sa gasiti scuze, dar ceea ce spui tu n-are nici o legatura cu ceea ce am spus eu.Spune-mi, te rog, ca nu esti chiar atat de prost incat sa nu intelegi ca ai gresit.

    @catalin ungureanu:

    O ora iti ia tie sa scrii doua fraze fara continut.Daca nu ma cunosti, nu face aprecieri dintr-astea, bine? Fa referire strict la ceea ce am scris si postat, nu la cum iti imaginezi tu ca se intampla lucrurile la masa mea de scris :) Aaa, se pare ca nu ai de ce sa te legi si preferi sa aperi agramatii.Ok, e si asta o atitudine in viata, in special in Romania.Cei care gresesc FLAGRANT si SUPARATOR sunt aparati, cei care ii corecteaza sunt infierati :)

    @ simona:

    Sper sa imi publici si mie acest comentariu, am si eu dreptul la replica, prea multi m-au atacat, iar atacurile lor sunt lipsite de substanta.

    RăspundețiȘtergere
  22. @The Love Keeper,
    Daca tu ai impresia ca Ozac e un nickname e clar, esti depasit prietene. Eu nu ma ascund in spatele unor pseudonime penibile ca al tau. Nu am nimic de ascuns, ba dimpotriva! Ozac e pur si simplu numele meu de familie. Stiu, NU e un nume romanesc si ma opresc aici cu explicatiile. In nici un caz, nu am sa incep acum sa dau detalii despre arborele genealogic al familiei mele.

    Legat de faptul ca mai facut “prost”...No comment! As putea si eu foarte usor, sa ma leg de tine si tot neamul tau de la maimuta incoace, probabil sa te fac in toate felurile si sa fac pe plac audientei…dar nu vad rostul, nu-mi sta in caracter.
    Cu siguranta Simona ar da imediat click pe approved. Din cate vad aproba circul si limbajul de prost gust, iar balciul ar continua la nesfarsit. Probabil are impresia ca face trafic pe blog, habar nu am si sincer nu ma intereseaza. Acesta fiind spuse, inchei incursiunile mele pe paginile acestui blog, pentru a putea a lasa spatiu agitatiei tale in voie si nestingherit de nimeni "ca o gaina la muci".

    PS: E posibil ca mesajul meu sa nu fie postat, dar pentru ca tot suntem la capitolul “corectare ortografica si gramaticala” . Cuvantul “Nickname” se scrie legat draga Pruteanu! Nu cu liniuta, nu despartit, nu in silabe! Asta e forma corecta. Mai invata ENGLEZA, mai pune mana pe un curs, nu corecta pe altii eng-lezu-le!

    Hai pa de tot!

    RăspundețiȘtergere
  23. Am citit câteva bloguri de prin alte părţi şi sunt atât de plictisitoare şi atât de fals intelectuale încât m-am lăsat.
    Aici în schimb, sămânţa sădită de mine acum mult timp începe să dea roade: oamenii se trezesc la viaţă, se citesc unii pe alţii şi cum e şi normal se ceartă. Aceasta stimaţi telespectatori se numeşte reacţie. E ca în fotbalul scoţian unde se luptă ăia până le iese sufletul.
    Aştept mulţumiri!

    P.S.
    The Love Keeper,
    M-am cam prins de unde provine frustrarea ta. Ştiu că am promis că nu mă bag în lupta voastră şi nu am s-o fac.
    Am trecut şi eu prin ce ai trecut tu.
    Soarta m-a pus în postura de a putea ajuta (din toate punctele de vedere) nişte tinere fete să se realizeze în viaţă. De fapt nu numai că le-am ajutat ci pur şi simplu le-am scos din întunecatul şi tristul anonimat care li se prevestea şi le-am pus în locurile minunate în care se află acum. Pe două dintre ele le vezi la televizor zi de zi. Ce crezi că mă mai sună vreuna? Draci, de unde! De fapt mint, una nu mi-a şters numărul din telefon şi pentru că semăn la nume cu un fraier cunoscut al ei, unu Costin Mărculescu – un penibil, mai greşeşte şi sună la mine. Când îşi dă seama, zice că a sunat intenţionat.
    Dar lasă frate că viaţa e lungă şi le suceşte Dumnezeu cum nici nu gândeşti. Şi să vezi când vor ajunge iarăşi la mâna noastră! Vorba lui Petre Ţuţea: „Dumnezeu nu m-a uitat de tot, din când în când îşi mai aduce aminte de mine şi-mi mai dă câte-un şut în cur”.

    RăspundețiȘtergere
  24. @ ozac:

    Prietene, esti mortal! :) Da,STIU ca ozac e numele tau real.My point exactly :) Repet: intr-o zi,cand ai timp, sa-mi explici si mie cum e sa te cheme ozac si sa razi de numele altora.Ai inteles acum? :)

    @Cristian Marculescu:

    Poate e asa cum spui, poate nu :) Oricum, am constatat ca am terminat rezerva de frustare pe care o acumulasem in mod natural :), asa ca am decis ca, atunci cand se intampla sa mai intru pe aici,sa fac ceea ce am facut totdeauna,cu o mica pauza: sa o sustin moral pe Simona.Nu ca ar avea nevoie,dar asta e atitudinea mea fata de ea acum.

    RăspundețiȘtergere
  25. Sunt si melcisorii aia in supa destul de interesanti....stii vorba aia...cate bordeie atatea obicee...:P
    Azi am facut si eu pt prima data sfintisori...moldovenesti..ca nu ma dezic de la originea mea romascana...unii au iesit mai drepti, altii mai strambi...dar nimic nu s-a comparat cu mirosul de copt din bucatarie care a rascolit toate amintirile de la Roman...pana la urma gustul e important...dupa parerea iubitului meu :P
    Si asa la incheiere....esti toata dulce!

    RăspundețiȘtergere
  26. Subscriu si eu acestui text plin de sensibilitate. Felicitariptr postare

    RăspundețiȘtergere
  27. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere