vineri, 25 decembrie 2009

Intoarcerea

Orasul zace-n amorteala. Cand si cand, cate o masina. Si ploaia marunta. Gara pare abandonata, nu mai are nimic din forfota de acum cateva zile.
Doar eu si tata. Iar intre noi, tacerea dinaintea despartirii. Mi-e greu sa-l scot din starea asta. Isi face deja calculele, numara lunile pana la urmatoarea intalnire, de Paste.
Trenul se urneste, iar el ramane acolo, pe peronul pustiu. Imi face cu mana mult...
Si plec.
Las in urma orasul coplesit de sarbatoarea asta. Si altele, la fel de abandonate. Gari singure, case aruncate-n camp, curti fara oameni. Doar fumul din hornuri mai are ceva viata.
Trenul se scurge lenes, parca niciunde, parca si el adormit, ca toate locurile pe care le amageste.
Ca si timpul...
Imi simt pleoapele grele. As vrea sa topesc sapte ore, intr-un somn lin.

12 comentarii:

  1. In momentele astea e cel mai greu rolul de parinte. Te pup, Craciun fericit si mult curaj si tie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un mare artist roman care a trait in exil spunea ca murea de fiecare data ceva in el atunci cand isi parasea orasul si reinvia la intoarcere. Intamplator stiu ce simti...
    Emotionant text... L-ai denumit "intoarcerea" desi descrii o despartire. De fapt gara e locul unde lasi in urma o frantura de viata pentru a te "intoarce" la alta. Din aceasta cauza nici nu stii daca e "despartire" sau "intoarcere"...
    Craciun fericit tie si parintilor tai.

    RăspundețiȘtergere
  3. Când am plecat, un ornic batea din ceata rar,
    Atât de rar, ca timpul trecu pe lânga ora.
    I-am auzit întâia bataie amândoi,
    Pierzându-se-n noiembrie prelunga si sonora.

    Poate mai bate înca momentul de atunci,
    Poate-a tacut îndata si-asteapta sa mai vie
    Îmbratisarea veche, din nou precum a fost,
    Si lacrimile tale, în gara cenusie.

    Cu limbile-i oprite pe palidul cadran,
    Ne-a urmarit plecarea, de sus, ca o fereastra
    De casa parasita, cu-o raza frânta-n geam.
    Nu l-ai simtit ca este partas la jalea noastra?

    Te-ai împacat sau suferi de vremea ce-a crescut?
    La ce visezi când ziua pe lampa ta se curma
    Si cade-n geam bataia la ceasul cunoscut,
    Tu, care-ai stat s-asculti, pe cea din urma?

    (TUDOR ARGHEZI)

    RăspundețiȘtergere
  4. Craciun fericit si multa sanatate. abia astept stirile din week-end

    RăspundețiȘtergere
  5. Un Craciun fericit iti doresc Simo,din tot sufletul.Sper ca te-ai simtit bine acasa si te-ai incarcat de energie pozitiva de fapt sunt sigur ca asa ai facut.Mai grea e despartirea de ai tai te cred sa sti,am patit-o si eu de multe ori dar ce sa faci asa e viata.
    Sper si cred ca ai putere sa treci peste toate!

    RăspundețiȘtergere
  6. sarbatori fericite tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Simona !
    Cred ca in fiecare zi ar trebui sa fie sarbatoare ca sa-ti vizitezi parintii. Deci fa-o mai des ! E pacat...
    Craciun Fericit !

    RăspundețiȘtergere
  8. Se vede ca ai fost acasa,radiezi de fericire si se simte ca ti-ai incarcat bateriile.Succes si un an nou , plin de impliniri.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Simona!Craciun fericit!
    Imi permit sa te rog daca se poate sa ne impartasesti si sa ne povestesti si noua cum ai ajuns reporter si prezentator tv la Antena1.
    Iti multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  10. Unu - sa-ti fie rusine ca eu ma chinui sa-ti scriu si matalutza nu cadorisesti sa-mi publici postul!

    Doi - blogul dumitate domnisoara Simona ar fii mult mai simpatic daca nu ai mai permite comentarii la fiecare post pentru ca majoritatea au un aer asa ... libidinos ... ca si cum majoritatea ti-ar spune numai tampenii daca ar fii pe bune dar se abtin si incearca sa pare "mucho_loveri" doar doar ti-or intra in gratii!

    Trei - nu trebuie sa te superi pe mine / eu asa sunt chiaun de mic si nu imi trece!
    Pupici roz!

    RăspundețiȘtergere